Előzd meg a megfázást!

Ha megtörténik a baj, már késő a bánat. Próbáljuk megelőzni a megfázást - erősítsük immunrendszerünket tudatos táplálkozással!

 

Őszi-téli étrendünket érdemes tudatosan összeállítani: legyen vitaminban gazdag! Egyél sok zöldséget és gyümölcsöt. Fogyassz fügét, hiszen ez felpörgeti az anyagcserét, viszont ügyelj a bőséges folyadék fogyasztásra is! Legalább 2 litert igyál meg naponta. A magas antioxidáns tartalmú áfonyával hatékonyan vehetjük fel a harcot a káros szabadgyökök ellen. Falatozz sok-sok szőlőt, almát, körtét, szilvát, hiszen ezek is sok értékes vitamint tartalmaznak.

 

 

Gesztenye - a barna vitaminbomba

 

 Igazi E-vitamin bomba  a gesztenye. Sütés előtt áztasd vízbe, majd irdald be. Az éppen megsült gesztenyét csomagold be 10 percre újságpapírba, így omlósabbá válik és könnyebb lesz megpucolni. Süss tököt! Desszertet, leveseket, köreteket is készíthetsz belőle, vagy mézzel ízesítve fogyaszthatod. Királyi csemege és még egészséges is: kiváló béltisztító, tüdőgyulladás, felfázás, légúti megbetegedések, köhögés esetén hasznos. 

 

Igyál sok teát!

 

A hideg napokon újra jól fog esni a forró tea. Szerezz be egy bájos kis teás szettet vagy ha azt szereted, egy jó öblös bögrét és állítsd össze saját őszi teafilter-válogatásodat. Választhatsz a boltok polcairól vagy a patikából szárított növényeket, papírzacskós kiszerelésben is. Ha mégis megtörtént a baj, megfázásra és meghűlésre ellenszer a csipkebogyó tea, melynek rendkívül magas a C-vitamin tartalma. A hársfatea a spanyolnátha, a reuma, a köszvény gyógyszere. Hurut ellen és köhögéscsillapításra pedig kiváló a bodza tea.

Bilka Collection telephelye©2014. NAIH-92585/2015 Készítette: Print and Event Kreatív Ügynökség, webáruház készítés, online marketing