Vitaminpótlás a téli hónapokban

Télen hajlamosak vagyunk zsírósabban étkezni és kevesebb zöldséget, gyümölcsöt fogyasztani. Pedig a vitaminokra, ásványi anyagokra és nyomelemekre a hideg, megfázásos hónapokban még nagyobb szükségünk lenne.

 

Szervezetünk télen az „elraktározásra” rendezkedik be. Ilyenkor hajlamosak vagyunk zsírosabb ételeket fogyasztani és kevesebb figyelmet fordítani a megfelelő napi vitaminbevitelre.

 

Alma, banán, citrusfélék

 

Forrás: Internet 

 

Pedig fontos lenne, hogy télen se hagyjunk fel az egészséges táplálkozással, aminek a napi gyümölcs és zöldségfogyasztás szerves része. Egyél banánt, citrusféléket vagy almát - ezek hozzájárulnak a napi vitaminbevitelhez.

 

Savanyúságok

 

Ha a zsírosabb ételekről nem is szeretnél lemondani, falatozz mellé savanyúságokat. A savanyú káposzta ismert magas C-vitamin tartalmáról. Tehetsz belőle akár szendvicsre is – pikáns ízt kölcsönöz majd neki. Ügyelj azonban arra, hogy naponta ne fogyassz belőle többet 10-15 dkg-nál.

 

Csipkebogyó tea

Forrás: Internet

 

Bár a hidegben a forró teát kívánja inkább szervezetünk, érdemes szobahőmérsékletű vízben csipkebogyót áztatni és ezt a főzetet kortyolgatni. A csipkebogyónak is hasonlóan a savanyú káposztához, nagyon magas a C-vitamin tartalma, így segít megelőzni a náthát, megfázást.

 

Máj, tojás, növényi olajak

 

Egyes ételek is kiváló vitaminforrást jelentenek: például a máj, a tojás vagy a növényi olajak. Az ásványi anyagokat és nyomelemeket az étkezés mellet tablettás vitamin formájában is érdemes bevinni. Ne feledd, ahhoz, hogy ezek felszívódjanak és beépüljenek a szervezetedbe, megfelelő mennyiségű vizet és zsiradékot kell fogyasztanod!

 

Napsütés és D-vitamin

 

Ha sokáig mellőznünk kell a napsütést, azt nem csak kedélyállapotunk, de szervezetünk D-vitamin szintje is megsínyli. Szerezz be ebből is néhány dobozzal, hiszen szerepet játszik a szervezet immunfolyamataiban.  Bizonyított, hogy a D-vitamint rendszeresen szedők körében jóval alacsonyabb számban fordul elő influenza és egyéb légúti megbetegedés. 

 

Emellett pedig ha csak teheted, használd ki a téli napsütést! Öltözz fel jól, és menj sétálni a szabadban – ez jelenti az igazi testi-lelki felüdülést! 

Bilka Collection telephelye©2014. NAIH-92585/2015 Készítette: Print and Event Kreatív Ügynökség, webáruház készítés, online marketing