Zabkása: a tökéletes reggeli

 

A reggelidnek amellett, hogy fel kell töltsön energiával, számos vitamint, rostot és ásványi anyagotkell tartalmaznia. A zab az egyik leggazdagabb energia- és tápanyagforrás. Igazi szuperkaja,ami ráadásulfinom is.

 

Miért érdemes zabkását enned?

  • A zabpehely magához vonja a vizet, megduzzad, kitölti a beleket így, hosszú ideig teltségérzetet biztosít.
  • Olyan ásványi anyagokat tartalmaz, mint a cink, a szelén, a mangán, a foszfor és a magnézium.
  • Alacsony glikémiás indexe és kalóriatartalma miatt cukorbetegek és fogyókúrázók is bátran fogyaszthatják.
  • A vitaminok és ásványi anyagok mellett fehérjét, szénhidrátot és antioxidánsokat is tartalmaz.
  • Segít a koleszterinszint csökkentésében, érvédő hatású és béltisztítónak is kiváló.
  • Gyorsítja az anyagcserét, nyugtatja a gyomrot, lúgosító és gyulladásgátló hatású.
  • Rendszeres fogyasztása csökkenti a vérnyomást, a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.
  • Hangulatjavító hatása is van, ugyanis jelentős mennyiség található benneB1-vitamin, ami fokozza a boldogsághormonok termelődését. :)

 

Ígykészítsd el:

Forralj fel 2 dl vizet vagy tejet és adj hozzá 3 evőkanál zabpelyhet. 3-5 percig főzd, majd hagyd állni. Készítheted joghurttal is: egy pohár joghurt 2 teáskanál zabpehellyel ideális tízórai. Kedved szerint ízesítheted mézzel, kókuszreszelékkel, őrölt fahéjjal, mazsolával, mandulával vagy dióval. Szezontól függően feldobhatod friss idénygyümölcsökkel is.

 

Bilka Collection Hungary

Bilka Collection telephelye©2014. NAIH-92585/2015 Készítette: Print and Event Kreatív Ügynökség, webáruház készítés, online marketing